نگهداری گربه و آموزش های مربوط به آن

هر آنچه درباره گربه نیاز به آموزش دارید

نگهداری گربه و آموزش های مربوط به آن

هر آنچه درباره گربه نیاز به آموزش دارید

از الف تا ی گربه با شما خواهیم بود از همان زمان فروش گربه تا لحظه لحظه ی زندگی

یادمان نمیرود شما بهترین دوست خانگی تان را انتخاب کرده اید.

کلمات کلیدی
بایگانی

۱۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

معاینه گربه قبل از انتخاب : قبل از انتخاب گربه ( مثلا سیمون کت simoncat ) به عنوان یک حیوان خانگی به منظور اطمینان از سلامت آن یکسری اقدامات بایستی صورت گیرد :

 

۱ – روی موی گربه دست بکشید موی گربه باید صاف و غیر نمدی باشد همچنین موی گربه را از جهت آلودگی به کک و سایر موجودات بررسی نمائید.

 

۲ – گوش بچه گربه باید تمیز و خشک باشد.

 

۳ – چشمها باید تمیز و براق باشند بینی هم باید مرطوب باشد.

 

۴ – گربه سالم دارای دهان صورتی و دندانهای سفید است.

 

۵ – دم گربه را بلند کنید و ناحیه مقعد را به منظور علائم اسهال مورد بررسی قرار دهید.

 

۶ – با یک دست به آرامی زیر شکم گربه را لمس کنید این ناحیه باید گرد بوده و سفت نباشد

 

نکات مهم شستشوی گربه simoncat.ir/خدمات-شستشوی-و-حمام-گربه/ 

 

شستشوی گربه

اول ازهمه ناخن گربه را باید بگیریم برای اصلاح ناخن گربه به یک ناخن گیر مخصوص گربه نیازداریم.

خب چند نکته مهم درمورد گرفتن ناخن گربه :

اگرنتوانسید گربه راکنترل کنید حتما از دوستانتان کمک بگیرید

حتما ازناخن گیرمخصوص گربه استفاده شود .

یادتان باشد سرعت عمل حرف اول را میزند .

قسمت سفید ناخن گربه باید گرفته شود.

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

گربه حیوانی عموما مستبد خود پسند راحت طلب فضول مغرور زود آشنا و نمک نشناس توصیف می شود این حیوان مرموز و اسرار آمیز علی رغم بی صفتی اش از حیوانات مفید به شمار می رود علاوه بر این حیوانی زیبا و ملوس است که با حرکات و سکنات دلنشین مایه انبساط خاطر صاحب خود می شود از شگفتیهای گربه این که همیشه در حال استراحت است معهذا هر لحظه که بخواهد مانند پلنگ چابک و چالاک می شود نرمش و انعطاف او به حدی است که دانشمندان گربه را ماری می دانند که روی چهار پا راه می رود گربه متعادل ترین حیوان روی زمین است و این تعادل خارق العاده اش سبب می شود حیوان را در هر حالت که رها نمائید روی چهار دست و پا فرود آید این حیوان فوق العاده حسابگر است و تا در چیزی مطمئن نباشد قدم فراتر نمی گذارد .

 

آهسته و حساب شده قدم بر می دارد و با هر قدمی دقیقا به اطراف خود نگاه می کند گربه بر خلاف قوه بینائی از حس بویائی و شنوائی بسیار قوی برخوردار است اگر این حیوان خوب نگهداری شود و به طرز صحیح تربیت گردد نه تنها مفید واقع خواهد شد بلکه تا زنده است مایه انبساط خاطر شما خواهد بود گربه ها بویژه نژادهای مو کوتاه آن در مقایسه با سایر جانوران به مراقبت کمتری نیاز دارند گربه ها تمیز پرتوان دوست داشتنی چالاک و مستقل هستند.

گربه های پرشین یا موبلند نیازمند مراقبت ورسیدگی تخصصی هستند بهتراست سالی یکبار مخصوصا درتابستان موهای گربتان کوتاه شود اصلاح گربه به چند طریق انجام میشود:

به روش موزر یا قیچی

 طریق کوتاه کردن موی گربه با موزر بیشتر درارایشگاه های تخصصی گربه انجام میشود ماشین اصلاح موی گربه تخصصی است ونمیتوان باماشین های اصلاح انسانی انجام شود. کوتاه کردن مو گربه پرشین خیلی سخت تراز موی گربه موکوتاه است چون دربیشتر موارد موی گربه پرشین گره میخورد وعمل گره گیری موی گربه باید قبل ازاصلاح انجام شود.

طریقه اصلاح گربه simoncat.ir/اصلاح-و-کوتاه-کردن-موی-گربه/ 

 بیشتر برای گربه های اشرافی وبسیارارام که درشوهای ومسابقات گربه های نژاد دار انجام شود.

 مطمئن هستم بیش از نود درصد افرادی که دارای گربه موبلند هستند درخانه دست به قیچی شده اند وتلاش کردند موی گربشان راکوتاه کنند ولی اگرشما از آن ده درصدی ها هستید پیشنهاد میکنیم که این کاررا انجام ندهید

نه به نفع شما نه به نفع گربه عزیزتان هست

در آرایشگاه تخصصی سایمون کت  simoncat شایدهفته ای یکبار با این گربه ها مواجه می شوم که خانوادشان دست به قیچی شدند و ظاهر گربشان را بهم ریختند و تمام خانه پرازمو و پشم شده و در پایان تسلیم شدند وتصمیم گرفتند گربه را به آرایشگاه  بیاورند

اموزش اصلاح موی گربه (shave) کاراسانی نیست شایداگر ماشین اصلاح راداشته باشیم باید چندین بار تمرین کنید تا آن آرایشی شود که شما دوست دارید  قیمت کوتاهی موی گربه هم آنچنان بالا نیست کوتاهی مو گربه سالی یکبار مناسب است ولی بااین حال به سلیقه شما بستگی دارد بعضی ها دوست دارند گربشان را همیشه موکوتاه و آرایش شده ببینند تصمیم باشماست.

اصلاح مو گربه

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

شاید گربه ها هم دوست داشته باشند که یک مهمانی بگیرند یه میز پر از خوراکی های متنوع و خوشمزه گربه ایی برای دوستانشان بگذارند نوشیدنی سرو کنن و حتی بعد از یک آتیش بازی و فشفه بازی با دوستاشون عکس بگیرند و در شبکه اجتماعی مخصوص گربه ها به اشتراک بزارن.

شاید دقیقا ندونید که تولد گربه simoncat.ir/گرفتن-جشن-تولد-برای-گربه/  چه چیزی میخواد ولی سایمون کت اینو میدونه.


مهم ترین وسیله ای که شما باید برای بچه گربه خود تهیه کنید جای خواب است . بچه گربه های نوزاد مدت زیادی را به خوابیدن اختصاص می دهند ، بنابراین شما باید برای آنها جای خوابی راحت و گرم فراهم کنید .

جشن تولد گربه
اتاقی که جای خواب را در آن قرار می دهید باید گرم باشد زیرا بچه گربه های نوزاد نمی توانند سرما را تحمل کنند .

اصلا میدونستید که گربه ها هم داروهای غیر مجاز خودشونو دارن و ممکنه حتی زیاده روی کنن مهمونی های قاطی میگیرن و حتی گشت ارشاد دارن ولی حالا خیالتون راحت ما حواسمون هست که زیاده روی نکنن.

هیچی جذابتر و باحال تر از این نیست که تولد گربه روتوی یه اتاق پر از وسیله بازی و خوراکی تجربه کنی دوستات و دعوت کنی همه بیان و با گربه خوشگل و تر تمیزت و پاپیون زده عکس یادگاری بگیرن  یه کیک تولد براشون بگیری و جالبتر اینکه اون کیک مخصوص گربت باشه و فقط خودش ازش بخوره و عشق و حال بکنه و مثل بچه ها به هیشگی کیکشو نده و آخر تولدش هم یه سوپرایز از سایمون کت  simoncat.ir بگیره.

جشن تولد گربه

 

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

گربه‌ عضو خانواده‌ گربه‌سانان‌ بوده‌ و حیوانی‌ گوشتخوار می‌باشد. از خصوصیات‌ گربه‌سانان‌ یکی‌ پوشش‌ راه‌راه‌ یا لکه‌ای‌ تیره‌ در زمینه‌ای‌ روشن‌تر بوده‌ که‌ این‌ لکه‌ها و خطوط از هم‌ جدا می‌باشند. خصوصیت‌ دیگر داشتن‌ پوزه‌ کوتاه‌ ودندانهایی‌ است‌ که‌ برای‌ بریدن‌ و پاره‌کردن‌ تخصصی‌ شده‌اند.

گربه‌ اهلی‌ با سگ‌ متفاوت‌ است‌. سگ‌ اجتماعی‌تر و با وفا بوده‌ ولی‌ گربه‌ منزوی‌ و خودخواه‌ می‌باشد. بیش‌ از 100 نژادشناخته‌ شده‌ گربه‌ وجود دارد اگر چه‌ بیشتر گربه‌ها دورگه‌ می‌باشند. گربه‌ها را میتوان‌ در 2 گروه‌ کلی‌ موکوتاه‌ و موبلندتقسیم‌بندی‌ نمود.

هر گربه رفتار خاص خودش را دارد و اجازه می دهد بخشی از بدنش را لمس کنیم با اینحال نیاز است که فردی متخصص در هنگام ماساژ و شست و شوی همراه آن باشد.

ماساژ گربه simoncat.ir/ماساژ-گربه/  (Cat massage) نیز به جهت آشنایی صاحب گربه با نقاط لذت بخش حیوان و همچنین ایجاد حسی جالب و جدید ایجاد شده است .

ماساژ سایمون کت باعث بهبود رابطه گربه با انسان می شود استرس و اضطراب ناشی از حمام را نیز کاهش میدهد و باعث کاهش درد عضلات گربه می شود.

با ماساژ گربه شستشوی simoncat دقیق تر و راحتری خواهیم داشت و احساس رضایت پس از حمام کاملا در چهره مشهود است.

ماساژ دادن گربه

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

ماساژ گربه (Cat massage) نیز به جهت آشنایی صاحب گربه با نقاط لذت بخش حیوان و همچنین ایجاد حسی جالب و جدید ایجاد شده است .

ماساژ گربه simoncat.ir/ماساژ-گربه/ سایمون کت باعث بهبود رابطه گربه با انسان می شود استرس و اضطراب ناشی از حمام را نیز کاهش میدهد و باعث کاهش درد عضلات گربه می شود.

 

با ماساژ گربه شستشوی دقیق تر و راحتری خواهیم داشت و احساس رضایت پس از حمام کاملا در چهره مشهود است.

[img=200x0]https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2019/08/%D8%B3%D9%88%D9%86%D8%A7-%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87-200x300.jpg[/img]

 

گربه عاشق نوازش کردن است و انسان نیز دوست دارد پوست خز و نرم گربه را نوازش کند. اما آیا می دانستید که اگر ماساژ را به درستی انجام دهید این کارتان می تواند برای گربه خاصیت درمانی داشته باشد؟ در ادامه لیستی از مزایای درمانی ماساژ را برای گربه ها بخوانید.

 

با نوازش کردن گربه می توانید زخم ها یا توده های مشکوک را کشف کرده و برای درمان آن ها اقدام کنید.

 

می توانید به کاهش درد مفاصل یا سفتی مفاصل کمک کنید.

 

می توانید کنه یا انگل و دیگر مشکلات این چنینی را تشخیص دهید.

 

نوازش کردن گربه و ماساژ دادن simoncat.ir او به کاهش بیماری های کلیه، دیابت و بیماری های التهابی روده کمک می کند.

 

با افزایش گردش خون و لنف سموم بدن کاهش می یابد.

 

گربه من بعد از ماساژ چه احساسی داره ؟

 

مثل ما ادما خسته و کوفته میشود و قاعدتا نیاز به خواب بیشتری دارد.

 

سونا گربه بعد از ماساژ

 

پیشنهاد می شود گربه پس از حمام و ماساژ از سونا سایمون کت simoncat.ir استفاده کند تا احساس رضایت آن تکمیل شود و بعد از حمام لرز نگیرد .

[img=984x0]https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2019/08/%D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DA%98-%D9%88-%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%B4-%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87-1024x683.jpg[/img]
[عکس: %D9%85%D8%A7%D8%B3%D8%A7%DA%98-%D9%88-%D...24x683.jpg]

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

اصلاح موی گربه پرشین simoncat.ir/اصلاح-و-کوتاه-کردن-موی-گربه/ به چه صورت است؟

گربه های پرشین simoncat.ir یا موبلند نیازمند مراقبت ورسیدگی تخصصی هستند بهتراست سالی یکبار مخصوصا درتابستان موهای گربتان کوتاه شود اصلاح گربه به چند طریق انجام میشود:

[img=984x0]https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2019/08/%D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%85%D9%88%DB%8C-%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87-1024x683.jpg[/img]

 

به روش موزر یا قیچی

 

طریق کوتاه کردن موی گربه با موزر بیشتر درارایشگاه های تخصصی گربه انجام میشود ماشین اصلاح موی گربه تخصصی است ونمیتوان باماشین های اصلاح انسانی انجام شود. کوتاه کردن مو گربه پرشین خیلی سخت تراز موی گربه موکوتاه است چون دربیشتر موارد موی گربه پرشین گره میخورد وعمل گره گیری موی گربه باید قبل ازاصلاح انجام شود.

 

حتّی الامکان خودتان اقدام به شیو کردن گربه نکنید و از متخصّصین در این زمینه کمک بگیرید. عمل شیو کردن گربه در عین اینکه عملی بسیار ساده است، کاری است ظریف و دقیق. انجام این عمل به صورت نادرست و غیراصولی میتواند آسیب های جدّی هم به گربه شما و هم به شخص شما وارد کند. دامپزشکانی که اقدام به اصلاح گربه ها میکنند کار اشتباهی میکنند.

 

اموزش اصلاح موی گربه (shave) کاراسانی نیست شایداگر ماشین اصلاح راداشته باشیم باید چندین بار تمرین کنید تا آن آرایشی شود که شما دوست دارید قیمت کوتاهی موی گربه هم آنچنان بالا نیست کوتاهی مو گربه سالی یکبار مناسب است ولی بااین حال به سلیقه شما بستگی دارد بعضی ها دوست دارند گربشان را همیشه موکوتاه و آرایش شده ببینند تصمیم باشماست.

[img=960x0]https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2019/08/%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%85%D9%88-%DA%AF%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D9%88%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B1%DB%8C.jpg[/img]
[عکس: %D8%A7%D8%B5%D9%84%D8%A7%D8%AD-%D9%85%D9...24x683.jpg]

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

شاید گربه ها تاریخ تولدشان را بروی تقویم علامت نزده باشند و یا شاید برای آن برنامه ریزی نکرده باشند ولی قلبا اینرا احساس میکنند که یکبار دیگر دور خورشید گشتند و عشق و حال کردند و خوردند و خوابیدند .

بد نیست که ما این تاریخ را بروی تقویممان علامت بزنیم و برایش برنامه ریزی کنیم و لحظات خوشی را برای خودمان و گربه مان رقم بزنیم . جشن تولد گربه simoncat.ir/گرفتن-جشن-تولد-برای-گربه/ کار آسانی نمی باشد.

 

شاید گربه ها هم دوست داشته باشند که یک مهمانی بگیرند یه میز پر از خوراکی های متنوع و خوشمزه گربه ایی برای دوستانشان بگذارند نوشیدنی سرو کنن و حتی بعد از یک آتیش بازی و فشفه بازی با دوستاشون عکس بگیرند و در شبکه اجتماعی مخصوص گربه ها به اشتراک بزارن.

[img=984x0]https://simoncat.ir/wp-content/uploads/2019/08/%DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%A7%D8%B3%D9%85-%D8%AC%D8%B4%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%84%D8%AF-%DA%AF%D8%B1%DB%8C%D9%87-1080x480.jpg[/img]

شاید دقیقا ندونید که گربتون چی برای تولدش در نظر گرفته ولی سایمون کت simoncat.ir اینو میدونه.

 

چگونه از شروع زایمان گربه مطمئن شویم؟

در اینجا به چند علامت زایمان قریب الوقوع اشاره می‌کنیم:

در هفته آخر زایمان، غدد ترشح شیر بزرگ می‌شوند

تولید شیر(دو روز قبل از زایمان شروع می‌شود)

گربه مادر دنبال لانه می‌گردد

یک یا دو روز قبل از زایمان دمای بدن گربه تا حدود 37 درجه سلسیوس، کاهش می‌یابد


خلاصه اگه خواستی برای گربه عزیزتر از جانت تولد بگیری با ما تماس بگیر simoncat.ir
[عکس: %DA%AF%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%86-%D9%85%D8...80x480.jpg]

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

توخونه نشستی و ناگهان گربه ی خونگی خوشگلت میره توخاک گلدون و خودشو کثیف میکنه بالاخره کافیه یه شیطونی بکنه وازگربه تروتمیز به گربه ی کروکثیف تبدیل میشود وحالا شما 2 تا گزینه داری یا خودت پیشولی عزیزترازجانت رابشوری یا برای حمام بیاریش پیش ما

حالا اینکه اصلا میشه گربه راشست؟ باچه شامپویی باید بشوریش ؟

 

یاچجوری تروتمیزکنی ؟ همرو دونه دونه برات توضیح میدم

 

نکات کلیدی برای شستن گربه simoncat.ir/خدمات-شستشوی-و-حمام-گربه / چگونه گربه را حمام کنیم

 

1) گربه ها را وقتی کوچک هستند به حمام کردن عادت دهید تا در سنین بالاتر حمام کردن آسانتر شود.

 

2) قبل از حمام کردن ناخن های گربه را بگیرید تا گربه ها خراشی روی بدن شما ایجاد نکنند.

 

3) با شانه فلزی بدن گربه را شانه کنید مخصوصا اگر گربه شما موهای بلندی دارد.

 

4) بهتر است گربه را در سینک بشوئید و همه لوازم کار را از قبل آماده کنید.

 

خب چند نکته مهم درمورد گرفتن ناخن گربه در سایمون کت simoncat.ir :

 

اگرنتوانسید گربه راکنترل کنید حتما از دوستانتان کمک بگیرید

 

حتما ازناخن گیرمخصوص گربه استفاده شود .

 

یادتان باشد سرعت عمل حرف اول را میزند .

[عکس: IMG-20190804-WA0019.jpg]

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

حمام گربه

تو خونه نشستی و ناگهان گربه ی خونگی خوشگلت میره توخاک گلدون و خودشو کثیف میکنه بالاخره کافیه یه شیطونی بکنه وازگربه تروتمیز به گربه ی کر و کثیف تبدیل میشود وحالا شما 2 تا گزینه داری یا خودت پیشولی عزیزتر از جانت رابشوری یا برای حمام بیاریش پیش ما.

حالا اینکه اصلا میشه گربه راشست؟ باچه شامپویی باید بشوریش ؟

یاچجوری تروتمیزکنی ؟  همرو دونه دونه برات توضیح میدم. اول ازهمه ناخن گربه را باید بگیریم برای اصلاح ناخن گربه به یک ناخن گیر مخصوص گربه نیازداریم.

خب چند نکته مهم درمورد حمام گربه :

شامپو مخصوص گربه را از پت شاپ تهیه کنید . ( میتونید براس خرید و فروش گربه simoncat.ir   رو ببینید )

ازآب ولرم استفاده کنید

به هیچ وجه سروگوش گربه رازیرآب مستقیم نبرید

حتما گربه رابعدازحمام خشک کنید 

درشب های سرد زمستان گربه را بعد از حمام در گرما نگه دارید.

توخونه نشستی و ناگهان گربه ی خونگی خوشگلت میره توخاک گلدون و خودشو کثیف میکنه بالاخره کافیه یه شیطونی بکنه وازگربه تر و تمیز به گربه ی کروکثیف تبدیل میشود. نکات گفته شده در ارتباط با حمام گربه رو میتونید از لینک https://simoncat.ir/خدمات-شستشوی-و-حمام-گربه/ بخونید و کلی نکته دیگه درباره شست و شوی گربه تو سایتش وجود داره.

شستن گربهآموزش حمام گربه

  • zaynab amini
  • ۰
  • ۰

اصلاح گربه

آیا درباره اصلاح کردن گربه چیزی شنیده اید. گربه های پرشین یا موبلند نیازمند مراقبت ورسیدگی تخصصی هستند بهتراست سالی یکبار مخصوصا درتابستان موهای گربتان کوتاه شود اصلاح گربه به چند طریق انجام میشود:

به روش موزر یا قیچی

 طریق کوتاه کردن موی گربه با موزر بیشتر درارایشگاه های تخصصی گربه انجام میشود ماشین اصلاح موی گربه تخصصی است ونمیتوان باماشین های اصلاح انسانی انجام شود. کوتاه کردن مو گربه پرشین خیلی سخت تراز موی گربه موکوتاه است چون دربیشتر موارد موی گربه پرشین گره میخورد وعمل گره گیری موی گربه باید قبل ازاصلاح انجام شود.

طریقه کوتاه کردن موی گربه با قیچی

 بیشتر برای گربه های اشرافی وبسیارارام که درشوهای ومسابقات گربه های نژاد دار انجام شود.

 مطمئن هستم بیش از نود درصد افرادی که دارای گربه موبلند هستند درخانه دست به قیچی شده اند وتلاش کردند موی گربشان راکوتاه کنند ولی اگرشما از آن ده درصدی ها هستید پیشنهاد میکنیم که این کاررا انجام ندهید

نه به نفع شما نه به نفع گربه عزیزتان هست

شما میتوانید برای اصلاح گربه خود لینک https://simoncat.ir/اصلاح-و-کوتاه-کردن-موی-گربه/  را بخوانید تا یاد بگیرید که چگونه موی گربه را کوتاه کنیم .

اموزش اصلاح موی گربه (shave) کاراسانی نیست شایداگر ماشین اصلاح راداشته باشیم باید چندین بار تمرین کنید تا آن آرایشی شود که شما دوست دارید  قیمت کوتاهی موی گربه هم آنچنان بالا نیست کوتاهی مو گربه سالی یکبار مناسب است ولی بااین حال به سلیقه شما بستگی دارد بعضی ها دوست دارند گربشان را همیشه موکوتاه و آرایش شده ببینند تصمیم باشماست.

مدل مو گربهاصلاح مو گربه

  • zaynab amini